tisdag 13 mars 2012

Del 4 - Gotta be you




En tjej med långt blondt hår låg och sov djupt på kudden bredvid min. Jenny! Jag kände paniken växa inom mig. Vad hade egentligen hänt igår? Vart var Sarah? Åh nej! Jag drog på mig en tröja och ett par mjukisbyxor som låg bredvid sängen och smög ut ur rummet så tyst jag kunde. När jag kom fram till trappan hörde jag de andras röster från köket. Fan också, de var redan vakna. Jag gick ner för trappan tog ett djupt andetag och gick in i köket.

----------------------------------------------------------------------------------------------------------

Sarahs perspektiv:
Jag slog upp ögonen och det första jag såg var en stor vit sänghimmel. Jag sträckte ut mig i den stora sköna sängen och kände hur öm jag var i kroppen. Det hade visst blivit lite för mycket vin igår. Jag kollade på nattduksbordet och på golvet efter min väska och min klänning men hittade ingen av dem. Precis då knackade det på dörren.
- Come in. svarade jag trött.
Dörren öppnades och Louis kom in.
- Hi. Did you sleep well?
- I tink so. sa jag. Han skrattade lite.
- Yeah, to much wine for everyone yesterday I think. You got some missed calls. sa han och räckte mig min väska.
- Thanks. Have you seen my dress? sa jag och log lite generat.
- I's in the bathroom, but it's still wet. Do you want to borrow some dry clothes?
- Yes, that would be great.
- Ok. I'll be right back. sa han och stängde dörren.

Jag tog fram telefonen ur väskan. 3 missade samtal från mamma och ett sms från agenturen.
"Hi. One of our models called in sick this morning. Can you take her place at a photo-shoot tonight? / Lucy"
Jag svarade att det gick bra och jag fick snabbt ett meddelande med tid och plats tillbaka. Då knackade det på dörren igen och Louis var tillbaka. Han räckte mig en t-shirt och ett par mjukisbyxor. Jag klev ur den varma sängen och hoppade i de någor förstora kläderna. Louis såg lite generad ut när jag stod där i bara underkläder och klädde på mig hans kläder. Våra blickar möttes och jag log.

- Want some breakfast?
- Yeah, I'm satrving. sa jag och klappade mig på magen.
Vi gick ner i köket där Niall och Liam redan satt.
- Wow, look at you gorgeous. Skojade Niall.
- I'm sexy and I know it skrattade jag och gjorde en överdriven pose. Jag var väl medveten om att mitt hår var tovigt och sminket utsmetat och att jag hade louis mjukiskläder, men jag var för hungrig och trött för att bry mig.

Vi åt frukost under tystnad, de andra var tydligen lika hungriga och trötta som jag. Då slog det mig.
- Where is Jenny? frågade jag.
Det blev tyst runt bordet en lång stund innan Louis harklade sig.
- She's with Harry. I think they're still sleeping. Det högg till i bröstet. Vadå med Harry? Sov de i samma säng? Jag kände ett sting av svartsjuka i mellangärdet.
- Oh ok. sa jag och försökte se ut som att jag inte brydde mig. Det förvånade mig att jag faktiskt brydde mig så mycket som jag gjorde. Vi hade ju bara känt varandra en dag.

Efter frukosten gick jag och hämtade min klänning som blivit någorlunda torr och min väska från sovrummet.Jag gick in på toaletten och tvättade bort det värsta av sminket och satte upp håret i en snodd som jag hittat i min väska. När jag kom ner igen hade killarna satt sig i soffan och nu hade även Zayn vaknat.
- Goodmorning. sa han och log. Did you have fun lasst night?
- hmm, I think so sa jag och skattade. How about you?
- Yeah, it sure feels like I had fun sa han och tog sig för huvudet.
- Are you going home? sa Louis och såg lite besviken ut
-Yes. I have to, I got a photo-shoot tonight so I need to take a shower and maybe get some more sleep.
- Do you want me to call a cab ? sa Zayn Jag nickade åt honom och han gick ut i köket för att ringa.
- My dress is still wet. Is it ok if i borrow your clothes til I get home? You can have them tomorrow?
- Yes, of course. Take my number and you can call me tomorrow then. sa han och jag tog fram min telefon och han fick knappa in sitt nummer. Han ringde en signal till sin egen telefon så att han fick mitt nummer också.
- Tha cab will be here in 5 minutes. Sa Zayn när han kom tillbaka.
- Great! Thanks for last night guys I had fun, I think. sa jag och log.
- Yeah! We need to do that again sometime.
- I'd love to. sa jag och började gå mot hallen.
Louis reste sig och följde med mig till dörren.
- Take care. See you tomorrow. sa han och gav mig en varm kram som fick mig på mycket bättre humör.
Jag gick ut och hoppade in i taxin och vinkade till killarna i fönstret. Jenny fick klara sig själv.

Harrys perspektiv:

När jag kom in i köket var det både en lättnad och en besvikelse att Sarah inte var där.
- Someone got lucky tonight. skojade Liam
- Stop it, it's not funny sa jag surt.
- Did you two do anything? frågade Louis med en seriös ton i rösten.
- No, we just slept in the same bed...I think. sa jag och insåg att jag faktiskt inte hade en aning om vad som hade hänt.
Killarna skrattade och Zayn ställde fram en tallrik och jag satte mig ner och åt min lunch i tystnad. Mina tankar vandrade iväg till Sarah. Det kändes som att jag svikit henne fast samtidigt inte. Vi hade bara känt varandra en dag men hon hade verkat så ärlig och naturlig. Det sista jag ville vara att såra henne och jag var rädd för att jag gjort det nu.
- Goodmorning boys! sa en välbekant röst i dörröppningen. Åh nej! Jenny hade vaknat.
- Goodmorning. sa jag utan att titta upp och fortsatte äta min lunch.
Hon satte sig ned och började prata om gårdagen med de andra. Jag ställde min tallrik på diskbänken och gick och la mig igen. Vad hade jag egentligen gjort?

Jennys perspektiv.

Kvällen på klubben hade varit riktigt rolig och den fortsatte likadant när vi kom hem till killarna. Visst hade det blivit lite mycket vin för de flesta i jacuzzin men jag hade känt att det räckte för mig, jag var full nog som det var. De hade pratat och skrattat och skålat för allt från deras band till svenska köttbullar. Louis och Sarah hade stigit upp först för han skulle visa henne något på sin dator och de andra satt kvar en stund till innan de också gick, alla utom Harry. Han och jag hade suttit kvar och pratat och han hade berättat att han tyckte att Sarah var så vacker och rolig och fantastisk och så vidare. Jag kände mig avundsjuk på henne. Jag var ju faktiskt ett riktigt fan, hon visste ju knappt någonting om dem. Så orättvist! Jag började berätta om mig och hur jag blev modell och mitt i allt hörde jag att han snarkade. Jag knuffade till honom och sa att vi skulle stiga upp. Han var halvt vaken halvt sovande så jag hjälpte honom i säng. Vinet och avunsjukan utgjorde ingen bra kombination så jag kröp ner bredvid honom i ren protest. Varför skulle Sarah som knappt visste vem han var ha mer rätt till honom än jag som visste typ allt om honom? Nej, någon rättvisa får det väl vara tänkte jag innan jag somnade.

3 kommentarer: