måndag 12 mars 2012

Del 2 - Tonight's gonna be a good night.





- Är de snygga då? sa hon och blinkade lite med ögat.
- Vi får väl se efter sa jag och tog henne under armen och började gå mot killarnas bord.
Halvvägs dit tvärnitade hon så att vi nästan spillde ut drinkarna bägge två.
- Säg inte att det är det där bordet i hörnet?
- Jo sa jag och just då tittade killen som spillt drinken på oss och vinkade att vi skulle komma.
- Det där är ju One Direction Sarah! De är ju typ askända!!
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Sarahs perspektiv:

Hon tittade frågande på Jenny.
- Vadå askända?
- Ja, de är ett av världens just nu mest kända pojkband.
- Driver du med mig?
- Nej, det är sant.
Jag började bli lite smått nervös nu. Skulle vi festa med världskändisar?
- Vi låtsas som att vi inte vet det, vi kan ju inte vända nu, de har ju redan sett oss. Jag och drog med mig en något motvillig Jenny till bordet.
Killen som spillt drinken på mig reste sig och sa att vi kunde hoppa in innanför honom i soffan. Vi gjorde som han sa och det blev en stunds tystnad när vi satte oss.
- Hi, I'm Zayn by the way sa killen som spillt drinken över mig och sträckte fram handen.
- I'm Sarah and this is my friend Jenny. sa jag och log.
De andra killarna kring bordet sträckte fram händerna och hälsade de med.
Killarna presenterade sig som Niall, Liam, Louis och Harry och Jenny såg så lycklig ut när hon skakat hand med dem alla. Kvällen flöt på och bandmedlemmarna visade sig vara både trevliga och hemskt roliga, för att inte tala om snygga. Vi erkände rätt snabbt att vi faktiskt visste vilka de var men att vi inte var några jättefans direkt. De skrattade och sa att det inte gjorde något. En av killarna, han som presenterat sig som Louis drog dåliga skämt som vi skrattade hysteriskt åt och de berättade om saker som hänt under deras senaste turné i USA. Efter att ha pratat och skrattat någon timme såg vi att klockan började närma sig stängningsdags så vi bestämde oss för att spendera den sista timmen på dansgolvet.

Efter att ha dansat i kanske 20 minuter värkte mina fötter så jag sa till Jenny att jag skulle gå och sätta sig en stund. Jenny som var helt till sig över att få dansa med killarna i bandet ville absolut stanna på dansgolvet så jag gick och hämtade ett glas vatten och satte mig ensam vid ett bord. De såg ut att ha riktigt kul och jag förbannade min dumhet och ångrade bittert att jag inte tagit ett par bekvämare skor så jag kunde dansa och ha kul med de andra. Mitt i dagdrömmandet så väcktes jag av att någon satte sig vid andra sidan bordet. Det var Harry, han hade lockigt hår och de finaste ögonen hon sett, han var några år yngre än henne men det märktes knappt.

- Hi! Why did you leave the dancefloor? Do you feel sick? sa han och tittade lite oroligt på mig..
- No, my feet are hurting. I chose the wrong pair of shoes for dancing.sa jag och log. What about you?
- I didn't want you to sit here all by yourself sa han och log sitt fina leende. And I'm not really the dancing type.
Hon fick inte fram ett ord utan log bara fånigt tillbaka.
- So, you're Sarah, from Sweden right ?
- Yes, I am, I just moved here, today. Sa jag och kom på att jag faktiskt inte berättat så mycket om mig själv. Vi hade bara pratat om killarna och deras spännande liv.
- So, Sarah, why did you move to London?
- I work as a model, and my agency in Sweden offered me a contract with the same agency here and I just couldn't say no, so here I am.
- A model? Just what I thought. Where do you live? Do you live with Jenny?
- Yes, I do. We live like 20 minutes from here in a small apartment. What about you?
- I live with the boys. We just bought a big house outside the town. We lived in an apartment in the north parts of London but the fans were just crazy so we moved to the house instead.
- Oh ok. So the fans don't know were you live now?
- No, it's for the best. We need to have some privacy sometimes. So, I trust you to not tell anyone?
- No, of course not. You can trust me. Sa jag och la min hand på hans för att verkligen övertyga honom om att jag skulle bevara hemligheten. Han tog min hand och log sitt fina leende igen och jag kände hur jag bara smälte inombords. Då kom de andra och vi släppte varandra. Klubben stängde och de tyckte att vi skulle dra vidare på efterfest.

Vi hämtade våra jackor och gick ut. Det var en ganska varm kväll fast det bara var maj men det blåste lite så jag tog ändå på mig jackan.
- Alltså fattar du att vi har spendetat kvällen med One Direction, Sarah! Nästan skrek Jenny som fortfarande var alldeles till sig. Om man inte kände henne kunde man tro att hon var riktigt berusad fast så var det inte för vi hade alla tagit det lugnt ikväll.
- Ja, jag har fattat det. Skrattade jag. Du behöver ju inte skrika och bete dig som en galning för det. sa jag och knuffade till henne lite i sidan.
Hon skrattade och kramade om mig.
- Hey, girls! Do you want to come to our place and hang out for a while or do you want to go home? sa Zayn.
- Visst följer vi väl med? Visst gör vi? Sa Jenny exalterat. Jag var rätt trött men jag visste att hon verkligen ville det.
- Yeah, sure, we can sleep tomorrow. Lets go! Sa jag.
- Great! I'm calling our driver then. sa Harry och gick iväg för att ringa.

Efter en stund kom en stor svart Limousin och hämtade upp oss utanför klubben. Jag och Jenny såg förvånat på varandra och sedan skrattade vi. Vi skulle för tusan få åka Limousin med bandet. Det tog kanske en halvtimme innan vi var framme vid deras hus, eller ja, i Sverige hade vi kallat det en herrgård för det var verkligen ett stort hus. Killarna gick före och Louis öppnade dörren.
- Welcome my ladies. sa han och lät oss gå in först.

Harrys perspektiv:

Kvällen hade blivit riktigt bra ändå. Även fast jag var en sån som egentligen inte ville hänga ute på nattklubbar eftersom man blev igenkänd direkt så hade det varit en kul kväll. Det hade börjat med att de drack lite hemma i huset och sedan hade chauffören skjutsat dem till nattklubben. De hade spenderat den första timmen med att sitta och prata om turnén och en massa annat medan de drack varsin öl. Sedan hade Zayn gått för att köpa mer dricka och tydligen gått in i någon tjej som han sedan bjudit med till bordet. Sedan kom hon och hennes kompis och de var verkligen jättetrevliga och de såg riktigt bra ut bägge två. De hade pratat, skrattat, druckit och dansat. Sedan hade Sarah, en av tjejerna gått och satt sig vid ett bord. Jag gick dit och satte mig och frågade om hon mådde dåligt, men hon hade bara lite ont i fötterna. Det kom som en lättnad, vi hade inte känt varandra länge men det kändes som hon förstod mig. Hon var verkligen vacker, så det kom inte som en överraskning när hon berättade att hon arbetade som modell. Vi hade fått bra kontakt och hon hade tagit min hand och lovat att inte avslöja var jag och de andra killarna i bandet bodde. Jag tog hennes hand och såg in i hennes vackra ögon och jag trodde henne. Nu satt vi här bredvid varandra i limousinen påväg hem till mig. Jag la försiktigt min hand över hennes. Hon tittade på mig och log. Den här kvällen kommer att sluta bra tänkte jag och log tillbaka.



Kommentera för mera! ( 5 kommentarer för nästa del).


2 kommentarer: